Διαδίκτυο: ύλη μαθημάτων

index

Ο Νεοφιλελευθερισμος και το Ιντερνετ δεν είναι μονόδρομος

Το ακαδημαικό μου έργο μου, από το 1996, όταν και πρωτοάρχισα να ασχολούμαι με τη ριζοσπαστική πολιτική οικονομία του Διαδικτύου, είναι καθαρά νέο-μαρξιστικό και εννοιολογεί τις ραγδαίες αλλαγές που πυροδοτεί η ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής στην εμπορευματοποίηση της επικοινωνίας και της κουλτούρας από τον ύστερο καπιταλισμό. Οι διαδικασίες εμπορευματοποίησης, δομοποίησης, παραγωγής υπεραξίας και επιτάχυνσης βρίσκονται στον πυρήνα αυτής της εννοιολόγησης, αφετηρία της οποίας υπήρξε η διδακτορική μου διατριβή και εξέλιξη της οποίας αποτελεί η ενασχόλησή μου με τα “μεγάλα δεδομένα”, τη μετατόπιση του διαφημιστικού παραδείγματος προς την υψηλή τεχνολογία και τους αλγόρυθμους. Ερευνώ τον βιομηχανικό πυρήνα του τεχνοπολιτισμού και των επικοινωνιών του, την καρδιά του εμπορικού Ίντερνετ, καρδιά μέσα από την οποία ουσιαστικά επαναδομούνται και συνεχίζουν να αλλάζουν οι αγορές επικοινωνίας παγκοσμίως. Υιοθετώ διεπιστημονικές μεθοδολογίες που έχουν παραχθεί από συναδέλφους στο Τμήμα Μέσων και Πολιτισμού του Κολλεγίου Γκόλντσμιθς, κυρίως εκείνες που παντρεύουν τη μελέτη του πολιτισμού και του περιεχομένου με τον ιστορικό υλισμό και τη διαλεκτική, θεωρώντας το λογισμικό και το ψηφιοποιημένο περιεχόμενο συγχρόνως πολιτισμικό κείμενο και προϊόν.

Στο παραπάνω πλαίσιο, με το επιστημονικό μου ενδιαφέρον στραμμένο στην καινοτομία (εμπορική, αφηγηματική, βιομηχανική και τεχνολογική) εμβαθύνω σε πεδία ασυνήθιστα για την κλασική μαρξιστική έρευνα, όπως οι αφηγηματικές γλώσσες του μαζικά παραγόμενου λογισμικού και η σχέση τους με τη βιομηχανοποίηση του περιεχομένου των χρηστών, το καινούργιο χρηματοδοτικό παράδειγμα που εδραιώθηκε από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μονοπωλώντας τη διαφημιστική αγορά, απαιτώντας την αποκομιδή κέρδους από την επικοινωνία χρηστών και όχι εταιρειών, τη βιομηχανοποίηση της παραγωγής δεδομένων, τη σχέση λογισμικής αφήγησης και πειθούς.

Στον πυρήνα των ερευνητικών μου ενδιαφερόντων, βρίσκεται η βιομηχανοποίηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς με στόχο τη μονοπώληση της αγοράς και την κατάργηση της διάδρασης, η ριζική επαναδόμηση της χρηματοδότησης των μέσων λόγω της κατάρρευσης του διαφημιστικού μοντέλου, η σχέση αλγόριθμων διανομής και εκμετάλλευσης της συλλογικής υπεραξίας, καθώς και φυσικά το παντελώς καινούργιο πεδίο διαφήμισης, που, εστιάζοντας στα δεδομένα, επί της ουσίας καταργεί την ίδια την ιδέα της διανομής του εμπορικού νοήματος.

Τα τελευταία 20 χρόνια, καθώς αγορές, μεθοδολογίες, ερευνητικά αντικείμενα και μέσα συγκλίνουν, και η επιστήμη υπολογιστών αυτοματοποιεί ολοένα και μεγαλύτερες εκφράσεις της κοινωνικής ζωής και επικοινωνίας, η προφανής μεθοδολογική μου διαφοροποίηση από την κυρίαρχη ενασχόληση με τα διαφημιστικά δεδομένα, αλλά και με τα “οικονομικά των μέσων” γενικότερα, καθώς και το ότι υιοθετώ στοιχεία από τις σπουδές πολιτισμού (cultural studies), αρνούμενη την ιδέα ότι το περιεχόμενο της επικοινωνίας είναι λιγότερο σημαντικό από την δομή, όχι μόνο δεν έχουν υπάρξει εμπόδιο στη συμμετοχή μου σε χώρους κατεξοχήν μη νεο-μαρξιστικούς, αλλά ίσα ίσα έχουν συστήσει τη βάση πολλαπλών ιδιαίτερα γόνιμων ερευνητικών συγκλίσεων και συνεργασιών. 

Τώρα που οι αλγόριθμοι των μονοπωλιακών κοινωνικών μέσων συλλέγουν και αναλύουν εμπορικά τα δεδομένα, προσφέροντας δομημένα από αλγόριθμους σε ζωντανό χρόνο σύνολα δεδομένων για τη συμπεριφορά του καταναλωτή, και η ίδια η ποσοτική έρευνα αποκτά ολοένα και διαφορετικό χαρακτήρα, η συμβίωση μεθοδολογιών, υποθέσεων και πεδίων έχει επικρατήσει.

Εδώ μπορείτε να βρείτε διάφορα σχεδιαγράμματα μαθημάτων στα αγγλικά και στα Ελληνικά

Μαθήματα προπτυχιακών

Πανεπιστίμιο Κρήτης 2002, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης 2002: Πολιτική της Κοινωνίας της Πληροφορίας σε αυτό τον σύνδεσμο courseoutlineregulaitoncapitalism

Η Πολιτική Οικονομλια του Ίντερνετ (Μάθημα 4ου Έτους ΤΕΠΑΚ

Επικοινωνιακή Πολιτική Μεταξύ Κράτους και Αγοράς – Υποχρεωτικό Μάθημα 2ου Έτους ΤΕΠΑΚ

03-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%bf-like-%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bc%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-content-marketingH δημοσιογραφια στον Ιστό2015Koinwniologia tou Kyvernoxwrou [FINAL]

YOUR CUSTOMERS ARE GLOBAL INTRODUCE YOURSELF